FÖRE DETTA RYD!!!!


 

Nu så sitter jag här med Liis, Sebbe och Philip! :)
Vi sitter här och tar några öl, eller aah jag och killarna och Liis sitter här med sin sprit ;)
Riktigt nice.
Vi sitter och snackar om hur det var när vi var 14-16 år och gick på Rydskolan :)
Så jävla kul. Underbart..
Varje gång som detta samtal kommer upp så förstår man att man saknar det.
Det var underbart på den tiden, Visst var vi inte duktiga i varken skolan eller på våran fritid, men minnena!!!
Det är dom som betyder och man minns..
Visst var vi inte alls duktiga i skolan, vi sket i det och var ständigt fulla.
men detta är Ryd...
tänk om man skulle få spola tillbaka tiden!
Jag hade direkt spolat till den tiden, då vi var dryg 30 personer som alltid var tillsammans.
Både i skolan och på fritiden.
På den tiden så delade vi allt!!! Fyller, slagsmål, kunskaper om skolan...
Jaa allt !
Vi var ett bra gäng, vi delade allt...
Jag saknar den tiden som f*n!
Efter varje samtal så minns man verkligen hur det var att "värstingar i Ryd" på den tiden!
på den tiden så var vi alla verkligen ett gäng....
kolla på oss nu, vi är drygt 3 stycken kvar av detta + några som inte är uppväxta i ryd..
Vart är alla andra?
Vi som sa att vi alltid skulle hålla ihop..
Men vi gled i sär!! Vi lovade verkligen varandra att alltid hålla ihop, men så blev det inte.
 Man växer ifrån varandra  men men men  jag vet att vi var flera stycken som inte trodde det.

Vi gjorde så många dumheter men det har verkligen gjort oss till dom som vi är och det finns inget från den tiden som någon av oss skulle vilja ändra på!

Det finns dom som gjorde inbrott, misshandel, bilstölder, vi baxade m.m men det var allt det som gjorde oss till dom som vi är i dag. Vi ska vara stolta över att vi växte upp i detta helvete och gjorde alla våra dumheter..
Det var allt detta under dom åren som fick oss att bli som vi är i dag..
i dag så inser vi våra fel! Vi alla har blivit starkare och bättre personer pga att vi alltid fanns för varandra..
 det hade ingen betydelse vad vi hade gjort., vi fanns alltid för varandra! Jag vill att det ska bli så igen...
Det var de bästa åren i mitt liv! Visst, gjorde vi massa fel! Men va f*n vi är Ryds värstingar!!
 Eller vi va!!!

Vi var en blandning mellan som vita och svarta fåren...  
Alla som läser detta som är från Ryd, ta till er!!!
Vi var grymma på den tiden!
Vi alla har hjälps åt till att bli dom som vi är!

Det är inte bara jag som har skrivit och fått ihop denna text utan även Philip och Sebbe..
 Vi är tre av dom som skulle vilja ha tillbaka denna tiden! Jag kan lova att det är fler som skulle vilja ha tillbaka denna tiden!

Jag vill bara att alla Ryds barn  ska tänka tillbaka och komma ihåg den tiden! Minnen ! Minnen som vi alltid kommer att ha var! glöm aldrig det, det spelar ingen roll hur mycket vi bråkar eller hatar varandra.. Vi kommer alltid att vara före detta rydsbarnen!!! Vi kommer alltid att vara "Ryds värstingar"!!! :D


Kommentarer
Postat av: Ida

Saknar också tiderna, som fan :/ :)

2008-10-18 @ 21:44:32
Postat av: :)

Fan det bästa stället man kan bo på. alla känner alla, alla hjälper alla. liksom det är ryd vi talar om !! xD



Södra ryd i hjärtat för alltid <3

2008-10-18 @ 22:58:50
Postat av: Ryds bo

Alla värstingar finns kvar gäller bara att leta på rätt ställe.Men är det verkligen något att stå efter att vara värst i en förort:S?

2008-10-19 @ 11:25:16
Postat av: Ryds barn

Jag är ryds barn ända ut i tårna. Jag håller med dig totalt. Du är grym på att skriva. Jag håller även med de som har skrivit, ida och :)och till Ryds bo måste jag svara: Vi har rätt till att vara stolta över våran uppväxt i Ryd! vi har sätt så mycket mer som inga andra har gjort! GOGOGOGOGO RYD! (L

2008-10-19 @ 17:30:17
Postat av: Eriika

Svar till Ryds bo... Jag måste tyvärr svara jaa på din fråga! Om vi inte hade haft den bakgrunden som vi en gång hade, så hade ju ingen av oss varit dom som vi är i dag! Jag tycker att vi ska vara stolta… eller aaah, de flesta iafl!!!

2008-10-19 @ 17:30:51
URL: http://erikaaberg.blogg.se/
Postat av: martin

det var fan nice asså =)

2008-10-19 @ 19:39:53
Postat av: mannem me guld i ballan

jag är å komem rinet blir ryds barn men jag känne rdom flästa av er som du förmodligen pratar om and i like it haha iallafal dom gångerna som jag va med er inet i ryd men på andra ställen .

2008-10-19 @ 22:16:14
Postat av: -

En gång ryds barn - alltid ryds barn!!

2008-10-19 @ 23:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0