Måndag...

Då så var det måndag igen och ännu en ny vecka.
Usch va fort det går, vi satt i skolan i dag o diskuterade att om drygt 2 månader så är det julafton! ! 
Underbart. Hehe

Skolan nu då, började 10.30 - 16.00 .
Skönt med lite sovmorgon.  I skolan så hände det la inte alls för mycket.
Vi hade Arbetsmiljö och säkerhet, Klassråd, Religion och Projekt.. Rätt chill dag ;)


Nu så har jag suttit här och renskrivit alla mina delar som ska vara med i projektet.  
Ett av mina områden var att gemföra Sverige med Ryssland, hur det är att vara funktionshindrad i de två olika länderna.... Ooh vilken skillnad det är.
Man tror inte att det ska vara en så stor skillnad.
Jag tycker synd om de människor som födds med ett funktionshinder i Ryssland och i andra länder här i världen, de länder som inte har samma syn som vi svenskar o de länder som ligger oss närmast.
Det är tråkigt att barn med ett funktionshinder ska bli behandlad värre än ett djur!
Det är ju 2008 nu, inte 1300-talen eller nått....


Dagen i övrigt nu då:

Ska ut o gå en sväng med MrX ;) Ska plugga och sen chilla..

Det måste bli sängen tidigt för mig idag, ska nämligen vara på skolan kl. 07.20.. Då brukar min buss gå från Ryd. Hehe Min projekt grupp ska på ett möte med några assistenter som jobbar här på skolan.

För er som inte vet och kanske är lite sugna på att veta vad mitt o de andras 5 projekt idé är, så kan jag med glädje säga att : Våran idé är att ha en aktivitetsdag med våra ungdomar på skolan. (YTR)
Jag ser verkligen fram emot dessa dagar som vi ska ha innan själva aktivitetsdagen, och självklart den "stora dagen" ;)


Nepp.. nu så ska jag studa vidare och snart dra ut på en promenad.

Ha det bra alla xD

Kyss  ♥


Kommentarer
Postat av: Mattias

vem är denne mrX?;)

2008-10-20 @ 21:06:59
URL: http://mattttttias.blogg.se/
Postat av: Fian

Tusen tack för rösten, du ska bara veta hur mycket det betyder för mig.

2008-10-21 @ 00:03:11
URL: http://hollywooddiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0