3/1 2009 arg arg arg ...

Helloj alla läsare :D


Igår kväll så blev det en lång, kall, härlig promenad innan storebror kom och hämtade mig runt 10 tiden. Vi drog genast bort till östermalm och hämtade Liisan :)
 sedan drog vi iväg till Statoil för att köpa chips till Linus som var extremt sugen på det. Hehe

Sedan så drog vi till MrP och hälsade på.
Alltid lika trevligt, jag och storebror lämnade Liisan där och drog vidare för att "hälsa" på en kille i Tidaholm.
(Staden som Gud glömde) hahaha

Vid typ 2 i natt så drog vi till Max innan vi drog oss hemåt, För att sova.
Somnade nog inte förens 3 i natt, usch det var extremt segt att gå upp i morse klockan 07.00..
Bara till att traska upp och fixa till sig och sedan dra iväg till jobbet.
 
Jag och en av mina boenden skulle gå upp till affären och handla mjölk och lite mer stuff när det kom fram några ungdomar som var mellan 11-15 år..
Eftersom att just denna boende ser ung ut så frågade dom om det var min pojkvän och skrattade.
Jag svarade med ett nej.
Och var på väg att gå därifrån när en av killarna öppnar käften och säger: Det kan jag förstå! Man kan ju inte vara ihop med ett CP! Och så slängde han ur sig massa andra kränkande ord till mig och min boende..

snacka om att jag blev arg..


Jag tog min boende i handen och gick därifrån, när vi hade kommit en bit på vägen så blev han helt krossad..
började fråga om varför han inte var som alla andra, varför han blir kallad CP, varför folk runt omkring han kollar på han och skrattar m.m..
Min boende talade även om för mig att detta var inte första gången som han hade blivit "mobbad" av dessa små pojkar! Inte konstigt att dom inte vågar gå och handla själva, gå ut själva m.m


Jag förstår inte hur folk kan vara så kalla mot människor med funktionshinder! Vi stod mitt inne i en affären, det var massa människor runt om oss. Men ingen brydde sig!! Herregud, tänk er själva att sitta i den situationen.
Tro fan att ni hade blivit ledsna och besvikna.
Varför vågar folk inte ställa sig upp och försvara dom som inte kan det själva?!
Och hur kan ens människor kasta massa onda ord till människor med ett funktionshinder eller något liknande?

Nu så blir det en promenad..

Ha det gött alla där ute!

KYSS ♥


Kommentarer
Postat av: Annah

håller med dig!!folk borde vissa mer respekt för människor med funktionshinder! /laaw

2009-01-03 @ 20:58:21
Postat av: Limpaan

du han har faktiskt ett namn å det är pervo niklas :P så är det babra å du vet varför :P vi plockar ungjävlarna ikväll tykker jag :D

2009-01-03 @ 22:04:20
Postat av: Lillis

Erika med det stora hjärtat!!!!du är så mån om folk!det är bra att det finns personer som dej.men sverige/världen behöver mer som dej daarlo!älskar dej sötsaken min(L)

2009-01-04 @ 03:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0